Mnogi Ijudi ne mogu više vjerovati onako kako se možda vjerovalo u prijašnja vremena. Iskustvo
Ijudske moći nad svijetom a i doživljaj Ijudske nemoći u svijetu dovode u pitanje sliku Boga koja je
stoljećima bila prisutna u kršćanstvu kao nešto što se samo po sebi razumije. Danas se nameće
pitanje može li Bog dati smisao Ijudskom životu, kako se tradicionalno držalo. Time se postavlja i
drugo pitanje: otkriva li se možda u Isusu iz Nazareta smisao života, može li on ponuditi svijetu ono što
će mu dati smisao? Pitanje o Isusu iz Nazareta postavlja se u odnosu na Crkvu mnogostruko kritički
jer se znade da je slika o Kristu do nas došla po predaji Crkve pa prema tome i kroz njezino
tumačenje. Neki se stoga pitaju nije li Crkva Krista pogrešno shvatila, dapače svjesno iskrivila i
krivotvorila njegovu sliku. Ipak iza takva kritičkog traganja za Isusom "kakav je zaista bio" stoji često
težnja i nada naših današnjih (dapače i ateističkih!) suvremenika da će u Isusu naći izvanredan primjer
Ijudskosti, model dobra i uspjela života. Pitanje smisla života i svijeta na taj način postaje za mnoge
Ijude pitanjem o "zemaljskom", "povijesnom" Isusu.
To pitanje o Isusu, ako ga domislimo do kraja, ide u dva smjera: Ima li ono što Crkva nakon Uskrsnuća
i na temelju svoga uskrsnog iskustva naviješta i uči o Isusu podlogu i čvrst temelj u onom što je Isus u
svom životu činio i učio? I: Je li nam ono što je Isus prije Uskrsnuća činio i učio uopće dostupno bez
vjerničkog tumačenja, je li to u sebi i po sebi shvatljivo ili možda već samo po sebi neophodno traži
ono što je izrečeno nakon Uskrsnuća? Dakle jedno je pitanje upućeno Crkvi (od vremena Novog
Zavjeta pa do danas): je li uskrsli Krist koga ona naviješta uistinu onaj zemaljski, raspeti Isus iz
Nazareta; a drugo je pitanje upućeno onomu tko bi se htio zadovoljiti zemaljskim Isusom iz Nazareta:
da li takvo shvaćanje Isusa posve odgovara onom značenju Isusa Krista koje mu se pripisuje u svjetlu
uskrsnog događanja.
To dvostruko pitanje pokušat ćemo riješiti kroz pojedinačna pitanja ovog pisma. Je li nam Isus iz
Nazareta uopće još dostupan, je li nam dostupno što je on učio, što je činio, kako je shvaćao svoju
zadaću? Tko na ta pitanja traži odgovor iz Svetoga Pisma, može jasno spoznati puno značenje i svu
stvarnost toga života: Božje spasenje u Isusu "za život svijeta" (Iv 6,51).