Login

Susret na Kaptolu 9.11.

Mario Essert, 24.11.2016. 00:00

Radni biblijski susret DT-a održan u srijedu 9.11. na Kaptolu

(ponekad je u utorak a ponekad u srijedu, ovisno o obvezama našeg fra Maria Cifraka)

Idući susret biti će 6.12. na blagdan sv. Nikole!

 (kliknite na naslov za otvaranje cijelog teksta)


Susretu je prisustvovalo 11 članova DT-a. Nastavili smo s radom na Prvoj poslanici Korinćanima.

U 7.poglavlju Pavao govori o braku i o nedopuštenim odnosima, posebice o rodoskvrnuću, odnosno o ženidbi s maćehom. Poziva Korinćane da se čuvaju bluda. Prve kršćanske zajednice bile su prilično osjetljive na razdore i na grijeh, pa apostoli preporučuju da one koji griješe treba opominjati a ako se ne poprave onda neka se isključe iz zajednice. Sv.Matej veli da se to učini u prisustvu 2-3 svjedoka.

Govori se i o pavlovskoj povlastici, naime o situaciji kada su poganin i kršćanin zajedno u braku. Treba se što prije disciplinirati, jer posljednja vremena su započela, Krist će brzo doći.

U početku celibat nije bio uobičajena pojava ali kasnije, kada više nije bilo mučeništva, profilirao se redovnički život.

Valja razlikovati između apostolske tradicije i crkvene tradicije. To nije isto. Crkva nekoć nije bila tako kruta, nije bilo pravila koja je diktirao Vatikan, nego se samo odbacivalo krivovjerje.

Tzv. Sabor u Jeruzalemu bio je labaviji nego kasniji sabori.

U Poslanici Galaćanima ističe se sukob Petra i Pavla oko pristupa poganima. Pavao ne želi da kršćani idu na poganske sudove. Poslanica Efežanima je Deuteropavovska poslanica.

Katolička dogmatika nije definirala anđele.

Preporuka za čitanje: Jean Luis Ska: Božja Riječ u ljudskim pripovijestima (Verbum).

 

U početku su kršćane proglašavali ateistima jer kršćani nisu htjeli žrtvovati meso idolima, pa su ih nazivali i kanibalima jer nisu shvaćali simboliku sakramenta euharistije.

U Korintu je u ono doba bilo oko 600 000 ljudi, od toga 200 000 Grka i drugih naroda te 400 000 robova.

Isus nije propagirao sam sebe a čovjek stalno želi biti bog stoga je ljudima teško bilo povjerovati da Bog pušta da Isus završi kao čovjek smrću na križu.

Crkva je prolazna institucija, nije sama po sebi cilj – cilj je Kraljevstvo Božje, ali ta dva cilja su međusobno usko povezana.

Preporuka za čitanje: Ivica Čatić: Obrisi Pavlove političke teologije (Glas koncila)

Isusovi učenici pomislili su da nakon Isusove smrti na križu vide vrtlara u blizini njegova groba – jer je Adam bio vrtlar. A Isus je drugi Adam koji nije iznevjerio svoje poslanje.

Treba razlikovati između vjere i religije.

Religija je kada Boga molimo nešto radi nečega. Vjera međutim ne očekuje ništa zauzvrat. Mehanizam nije poanta molitve.

 

Idući susret biti će 6.12. na Kaptolu u 19,30 h.